Fandom

D'ni

Myst (gra)

11stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Myst jest pierwszą grą z przebojowej serii gier przygodowych. Od dnia jej premiery sprzedano ponad 6 milionów egzemplarzy na całym świecie. Jest klasyką gier przygodowych.

Informacje Edytuj

Producent: Cyan Inc.

Wydawca: Broderbund Software

Data Premiery:

- Świat: 1993 r.

- Polska: 1994 r.

Wymagania sprzętowe PC: procesor 33 MHz, 4MB RAM, Win3.1/MS DOS 5.0, karta graf. VGA, CD-ROM.

Fabuła Edytuj

Trafiamy na dziwną wyspę. Wydaje się ona niezamieszkana. Co tu się stało? Po krótkim czasie trafiamy do biblioteki. Wiele książek jest zniszczonych. Na osobnych półkach leżą dwie tajemnicze książki: jedna czerwona, druga niebieska. Otwieramy jedną z nich i... Widzimy coś na kształt okienka/telewizora w książce. Obraz w nim śnieży. Po chwili widzimy w niej twarz, która na dodatek zaczyna do nas mówić. Z drugą książką jest podobnie. Okazuje się, że osoby w książkach to bracia. Oboje proszą o zdobycie dla nich kartek w kolorze takim, jakie są książki, w których przebywają. Dzięki temu odzyskają wolność. Jednocześnie absolutnie odradzają przynoszenie kartek dla drugiego brata. Któremu zaufać? A może nie należy ufać żadnemu?

Odkrycie prawdy - oto Twoje zadanie.

Poprawione wersje Edytuj

W roku 1999 ukazała się poprawiona graficznie wersja gry zatytułowana Myst Masterpiece Edition wydana przez Red Orb Entertainment.

W roku 2000 ukazał się RealMYST, w której producent dokonał kolejnego udoskonalenia przenosząc świat gry w 3D.

Gdzie kupić? Edytuj

Obecnie grę w polskiej wersji językowej jako MYST Antologia można kupić za 25 zł w serii Kolekcja Klasyki wydawnictwa Cenega wraz z dwoma następnymi częściami Mysta.

--Daveed 13:39, 30 lis 2008 (UTC)

Więcej w Fandom

Losowa wiki